Thursday, July 3, 2014

Bakat: Modal Masa Hadapan

Saya tertarik dengan petikan tulisan CikPuan Saleha Seth tentang bakat: Modal Masa Hadapan.
Beberapa hari saya berfikir. Saya melihat anak lelaki saya yang sudah berusia 8 tahun. Terasa cepat benar masa berlalu sehingga bagaikan saya ditinggalkan keretapi.

Kebetulan saya sedang membaca buku tulisan Robert Kiyokasi "Increase Financial Inteligent". Maka bertambahlah debaran, ligatlah otak saya berfikir dan saya semakin rasa sudah ditinggalkan oleh mesin masa.
Apa modal anak saya pada masa hadapan?

Adakah saya akan boleh meninggalkan segalanya cukup untuk anak saya akan datang.
Robert Kiyokasi menulis 5 kepintaran yang perlu diasah.
1. Menambah wang
2. Melindungi wang
2. Membajet wang
3. Leverage wang
4. Meningkatkan pengetahuan kewangan

Maka saya bertekad mahu memulakan projek bakat anak saya.

No comments:

Post a Comment